Acasa Foto UPDATE: Renault Captur, masina prin care Renault anunta ca vrea sa redevina o marca atragatoare

UPDATE: Renault Captur, masina prin care Renault anunta ca vrea sa redevina o marca atragatoare

de Adrian Mitrea
Renault Captur - Geneva 2011 (sursa - Renault)
Renault Captur - Geneva 2011 (sursa - Renault)

Seful Renault, Carlos Ghosn, a prezentat joi (10 februarie) prima fotografie a conceptului Captur, care va debuta la Salonul Auto de la Geneva (1-13 martie), prin care Renault vrea sa redevina o marca atragatoare.

„Captur este un concept de crossover sportiv ce prefigureaza un model pe care-l vom lansa”, a declarat Ghosn, prezentand planul strategic pe sase ani al companiei.

click aici pentru galeria foto

Seful Renault a precizat ca designul inaugurat de conceptul DeZir la Salonul Auto de la Paris, in octombrie 2010, arata directia in care va merge Renault, marca franceza urmand sa creeze masini mai calde, mai senzuale, mai pasionale.

„Dacia si Renault-Samsung Motors sunt marci puternice (…) si au o pozitionare clara. Despre marca Renault simtim ca nu este suficient de puternica azi. Renault trebuie sa redevina atragatoare. Acesta este unul dintre obiectivele noastre”, a punctat Ghosn.

UPDATE ora 13:20: Renault Captur are 4.223 mm lungime, 1.950 mm latime, 1.586 mm inaltime, un ampatament de 2.624 mm si o garda la sol de 261 mm. Masina cantareste 1.300 kg.

Conceptul are sub capota cea mai noua creatie a inginerilor Renault, un propulsor diesel de 1,6 litri, cu doua turbine, ce dezvolta 160 Cai Putere si un cuplu maxim de 380 Newton-metru (Nm) de la 1.750 rotatii pe minut (rpm). Motorul este cuplat la o transmisie robotizata EDC cu dublu ambreiaj si emite doar 100 de grame de dioxid de carbon pe kilometru. Aceasta combinatie de motor si transmisie i-ar permite masinii, in viata reala, sa atinga o viteza maxima 210 km/h si sa ajunga la 100 km/h in 8 secunde.

De asemenea, Captur dispune de sistemul RX2, care imbunatateste tractiunea la viteze mici. Daca una dintre cele doua roti motoare din fata piede aderenta, un diferential mecanic autoblocant, nou dezvoltat de Renault, trimite puterea la roata ce are mai multa aderenta. Pe langa asta, diferentialul asigura o tractiune mai buna pe viraje, facand masina mai agila.

Pe Captur debuteaza si Visio-system, o tehnologie care utilizeaza o camera video montata pe parbriz pentru a reda asa-numita realitate augmentata soferului, pe un ecran amplasat in bord.

Cand va ajunge in varianta de serie, Captur ar putea prelua mare parte din platforma lui Megane III.

Moda masinilor derivate din automobile compacte, inaltate si cu pretentii de SUV a fost deschisa de Peugeot, cu modelul 3008, care nu este nici SUV si nici ceea ce inseamna in mod traditional o masina compacta. Asadar e vorba de un crossover, adica de un automobil ce imbina atuurile mai multor tipuri de vehicule.

Concret, Captur impleteste versatilitatea unui automobil compact cu designul de mare impact al unui coupe si cu avantajele unui SUV mic sau mediu. Pentru realizarea lui Captur Renault a fost ajutat de G Studio, iar rotile de 22 inch ale masinii sunt incaltate de Michelin.

Lasa un comentariu

avatar
  Subscribe  
Notifica-ma despre