Acasa Audi Audi a inceput un program pilot cu masini electrice. Iata ce tehnologie va avea Audi A1 electric

Audi a inceput un program pilot cu masini electrice. Iata ce tehnologie va avea Audi A1 electric

de Adrian Mitrea
Audi A1 e-tron (sursa - Audi)
Audi A1 e-tron (sursa - Audi)

Audi a demarat joi, 9 septembrie, la Munchen (Germania), un program pilot cu masini electrice. Pana la jumatatea anului viitor vor intra in exploatare 20 de exemplare Audi A1 e-tron, cu propulsie electrica si motor-generator pe benzina.

In cadrul proiectului, denumit „eflott”, vor fi instalate 200 de statii de reincarcare cu electricitate pentru automobile electrice.

Masina aleasa de Audi pentru acest proiect este Audi A1 e-tron, automobil prezentat sub forma de concept in martie 2010, la Salonul Auto de la Geneva.

Audi A1 e-tron este un MCV (Mega City Vehicle) ce va intra in productie ca serie limitata, pentru inceput. Masina are un motor electric de 102 Cai Putere (CP), iar propulsorul pe benzina utilizat pe post de generator adopta un principiu constructiv mai rar folosit in industria auto: motor rotativ Wankel. O alta masina care are un asemenea motor este Mazda RX-8. Acest propulsor are avantajul ca este foarte compact si poate scoate multi Cai Putere din capacitati cilindrice mici.

Revenind la A1 e-tron, acesta ascunde sub capota un propulsor Wankel de 254 centimetri cubi (cat al unui scuter de dimensiuni medii), alimentat cu benzina, care furnizeaza o putere de reincarcare de 15 kW. Motorul Wankel intervine doar atunci cand bateria este descarcata si are rol de generator pentru a incarca bateriile, care la randul lor alimenteaza motorul electric.

La o priza de 380 Volti o reincarcare completa dureaza circa trei ore, potrivit Audi.

Masina poate parcurge 50 de kilometri doar cu energia electrica din baterii, iar acceleratia de la 0 la 100 de kilometri pe ora se realizeaza in 10,2 secunde. Viteza maxima este de 130 de kilometri pe ora.

Motorul pe benzina cantareste doar 70 de kilograme, iar capacitatea rezervorului de benzina este de doar 12 litri, suficienti pentru a extinde autonomia lui Audi A1 e-tron cu minimum 200 de kilometri. Emisiile de dioxid de carbon ale motorului generator sunt de 45 de grame pe kilometru.

In total, Audi A1 e-tron cantareste 1.190 de kilograme, potrivit unui anunt mai vechi al Audi.

Numele e-tron este o eticheta care va fi pusa pe toate masinile Audi hibride sau electrice, asa cum in prezent eticheta quattro este arborata pe masinile Audi cu tractiune integrala.

Proiectul eflott este parte a unui program mai amplu, Model Region Electromobility Munich, sponsorizat de Ministerul Federal al Transporturilor din Germania.

Lasa un comentariu

avatar
  Subscribe  
Notifica-ma despre