Acasa Renault Renault are deja 2.500 de comenzi pentru masinile sale electrice. Cel mai cerut model e Fluence Z.E.

Renault are deja 2.500 de comenzi pentru masinile sale electrice. Cel mai cerut model e Fluence Z.E.

de Adrian Mitrea
Renault Fluence Z.E. (sursa - Renault)
Renault Fluence Z.E. (sursa - Renault)

Renault a strans deja 2.500 de clienti pentru masinile sale 100% electrice, in mai putin de doua luni de la deschiderea comenzilor, iar cel mai cerut model este Fluence Z.E., a anuntat producatorul auto.

Cei mai multi clienti sunt persoane fizice (87%), iar prima masina 100% electrica a Renault ce va fi lansata pe piata (in 2011), Fluence Z.E., a strans 80% din totalul comenzilor, deci 2.000 dintre cele 2.500.

click aici pentru galeria foto

Masina nu are inca un pret oficial. Renault spune ca va costa cat un automobil compact bine echipat, deci intre 20.000 si 30.000 euro.

Fluence Z.E. este si prima masina electrica ce va fi disponibila in Romania, experimental, la sfarsitul acestui an.

Renault Fluence Z.E. (sursa - Renault)
Renault Fluence Z.E. (sursa - Renault)
Gama de masini 100% electrice de la Renault va include si alte trei modele, Kangoo Z.E., Twizy Z.E. si ZOE Z.E..

Avand in vedere ca foarte putini oameni au apucat sa conduca o masina 100% electrica Renault sau de la alta marca, rezultatele comerciale sunt surprinzatoare, la fel ca si in cazul Nissan Leaf, a carui productie pe un an a fost deja vanduta.

Potrivit studiilor, spune Renault, 50% dintre masinile hatchback de tipul Renault Clio nu sunt folosite niciodata pe distante lungi. In schimb, soferii acestor masini parcurg circa 50 de kilometri pe zi (12.000 de kilometri pe an, parcursi in 240 de zile ale anului).

Astfel, autonomia de 160 de kilometri oferita de masinile electrice Renault se pliaza pe nevoile de transport ale clientelei numeroase ce conduce o masina de oras (clasa B).

Prototipuri ale Fluence Z.E. circula deja in Israel, parte a proiectului Better Place. Masina va intra in productia de serie la inceputul anului viitor si va fi mai lunga decat prototipul, pentru a oferi un spatiu mai mare pentru bagaje (pachetul de baterii este amplasat in portbagaj, in spatele banchetei din spate). Renault spune ca portbagajul va avea minimum 300 de litri.

Fluence Z.E. va fi produs in uzina Oyak-Renault din Bursa, Turcia.

Motorul electric de pe Renault Fluence Z.E. cantareste 160 de kilograme si dezvolta o putere maxima de 70 kW (95 Cai Putere) la 12.000 de rotatii pe minut, iar cuplul maxim este de 226 Newton-metru.

Energia necesara deplasarii este stocata intr-un pachet de baterii litiu-ion de 20 kW/h, care cantareste 250 de kilograme.

Reincarcarea bateriei se va putea realiza in trei moduri:

  • la o priza conventionala (6-8 ore)
  • la o priza de mare capacitate (32A, 400V), in 30 de minute
  • prin sistemul Quickdrop (soferul duce masina la o statie special amenajata, ca o benzinarie, unde bateria consumata va fi inlocuita in maximum 3 minute cu una complet incarcata).

Alianta Renault-Nissan investe 4 miliarde de euro in masini electrice si crede ca acestea vor reprezenta 10% din piata pana in anul 2020.

Lasa un comentariu

avatar
  Subscribe  
Notifica-ma despre