Acasa Citroen In garajul nostru: Citroen C3

In garajul nostru: Citroen C3

de Adrian Mitrea
Citroen C3 (sursa - 0-100.ro)
Citroen C3 (sursa - 0-100.ro)

Citroen C3 nu este un automobil la fel de celebru ca rivalii sai germani Volkswagen Polo si Opel Corsa pentru ca, aparent, nu are in spate o istorie prea lunga. Lasand trecutul la o parte, C3, ajuns acum la a doua generatie, demonstreaza ca si masinile mici de oras pot arata bine, se pot conduce distractiv si pot avea materiale de calitate superioara in interior.

Concept

La fel ca in cazul oricarei noi generatii, noul C3 a trebuit sa pastreze caracteristicile de baza ale stramosului sau, dar sa fie totusi diferit si sa vina cu ceva cu adevarat nou.

Click aici pentru galeria foto

Privind vechiul si noul C3, se observa foarte usor ca ideea de buburuza nu a disparut. Cu toate acestea, noul C3 e mai barbatesc si mai indraznet.

Design

Cea mai importanta noutate vine din interior. Afisajul electronic al vitezometrului a fost inlocuit cu un simplu si elegant cadran cu ac.

Tot la interior, e aproape imposibil sa nu remarci ca materialele sunt acum mult mai bune si arata mai… premium. De la noul C5 incoace se vede cu ochiul liber ca Citroen a progresat mult la nivel calitativ.

La cote maxime este si spatiul din masina. Fetele de usi, bordul si scaunele sunt desenate in asa fel incat sa inspire spatiu.

Exteriorul masinii dezvaluie detalii atent studiate, care puse impreuna au un aspect unitar. Spre exemplu, caroseria are multe linii, muchii si cute ce dau noului C3 un aspect diferit atunci cand il privesti din alt unghi.

Tehnologie, confort si dotari

Cel mai de efect element al noului C3 este fara indoiala parbrizul Zenith, prelungit mult deasupra capetelor pasagerilor din fata. Acest parbriz nu este disponibil pe versiunea de baza a C3, denumita City, dar poate fi comandat optional la varianta intermediara si costa 500 de euro. Pe versiunea Exclusive, cea de top, cum este si masina din test, Zenith e standard.

Acest parbriz da un aer foarte tineresc si vesel masinii, iar cand te afli la volan iti dai seama ca nu prea poti fi posomorat in acest C3.

Citroen C3 (sursa - 0-100.ro)
Citroen C3 (sursa - 0-100.ro)
Dupa mai bine de 600 de kilometri parcursi cu noul C3, mi-a fost foarte greu ulterior sa ma obisnuiesc cu un parbriz obisnuit. Orice plimbare pare altfel cu acest parbriz. Mi se pare chiar mai util decat o trapa: vezi mai mult si mai bine si nici nu intra praf in masina.

De fapt, parbrizul panoramic Zenith este ca un fel de cireasa gustoasa de pe un tort oricum delicios.

Asta pentru ca la noul C3 Citroen a folosit materiale foarte placute la atingere in combinatii interesante. Spre exemplu, tapiteria de pe scaune si materialul textil de pe fetele de usi au in combinatie o imitatie de piele intoarsa. Privit si pipait in ansamblu acest mix da foarte bine.

De asemenea, C3-ul din test are si insertii din imitatie de aluminiu pe volan, pe manerele fetelor de usi, in jurul schimbatorului de viteze, iar nuca acestuia e din acelasi material. Nici nu poti sa-ti dai seama rapid daca e aluminiu sau plastic… important e ca arata bine.

Cotiera ascunde un spatiu suficient pentru un telefon si niste chei, dar are un minus: nu e reglabila pe inaltime. Cu toate acestea, poate fi ridicata cu totul sa nu te deranjeze cand tragi frana de mana.

Ca sofer, in noul C3 ai parte de o ergonomie buna. Comenzile pentru geamuri si oglinzi sunt logice si amplasate pe fata de usa, schimbatorul vine la indemana, iar volanul iti asigura o priza foarte buna si are si noduri, ca un volan sport.

Comenzile suplimentare pentru instalatia audio sunt pe coloana de directie, amplasare tipica pentru masinile frantuzesti, iar modulul de comanda arata la fel ca pe majoritatea modelelor Citroen, Peugeot, Renault si chiar Dacia.

Un modul de comanda identic se afla in stanga volanului. Acesta gestioneaza insa sistemul cruise control al masinii, care are si o functie pe cat de interesanta… pe atat de periculoasa: Limitatorul de viteza. La unele marci acesta emite un semnal sonor cand atingi o anumita viteza pe care ti-ai stabilit-o singur.

La C3 masina pur si simplu nu mai accelereaza peste pragul respectiv.

Comenzile pentru scaunele incalzite sun plasate in laterele dinspre usi ale scaunelor fata, fiind foarte usor de actionat. Pe cat de fireasca este aceasta asezate, pe atat de ciudata e plasarea butonului pentru reglajul farurilor pe inaltime. E pus pe coloana de directie, in stanga, in spatele modulului de comanda pentru cruise control. Trebui sa cam bajbai pana-l gasesti.

In spate, doi adulti pot sta confortabil, insa sezutul e prea drept si la drumuri mai lungi ai impresia ca bancheta te scuipa de pe ea. Deci tine cont totusi ca e o masina pentru distante scurte…

Pe sosea

Oricum, Citroen-ul C3 se dovedeste un companion dragalas in regim urban, dar nici in extraurban nu ai motive sa-ti fie rusine cu el. Motorul pe benzina de 1,4 litri VTi de 95 de Cai Putere face ca masina sa ajunga la 100 de kilometri pe ora in doar 10,6 secunde – o valoare foarte buna pentru un motor asa de mic.

Citroen C3 (sursa - 0-100.ro)
Citroen C3 (sursa - 0-100.ro)
La turatii mici si medii, cat timp acul sta sub 3.500, prezenta zgomutului in interior e minima. Din acest motiv e posibil sa mergi cam turat pana te obisnuiesti cu masina.

Peste 4.000 de rotatii pe minut parca C3-ul se transforma. Esapamentul scoate un sunet nervos si masina iti face hatarul de a merge mai agresiv cu ea.

Din pacate cutia de viteze are curse cam lungi, la fel ca toate automobilele cu transmisie manuala din grupul PSA Peugeot Citroen, si ai impresia ca „alergi schimbatorul prin masina”. In schimb, etajarea acesteia e foarte corecta si dupa ce te obisnuiesti cu acele curse lungi totul pare firesc.

Consumul mediu din acest test de peste 600 de kilometri a fost la 7,1 litri / 100 km, mers 60% in extraurban. La anumite viteze si turatii, mai precis in treapta a cincea si la o viteza constanta de 70 km/h, computerul de bord al masinii afiseaza valori foarte bune: 3,8-4 litri / 100 km. La 100 km/h valorile urca la 5,8-6 litri / 100 km.

Stabilitatea modelului din test, pe curbe, este surprinzator de buna si previzibila. La asta ajuta desigur si jantele de 17 inchi ce costa 200 de euro ca optiune.

Daca fortezi peste limitele unui sofer responsabil, C3-ul iti va da imediat de stire. Spatele masinii devine din ce in ce mai usor si mai jucaus, iar anvelopele scrasnesc usor. Acesta e semnalul care iti spune sa o lasi mai moale.

Concurenti

In ultimii ani clasa mica, sau segmentul B, din care face parte si Citroen C3, a tot crescut in dimensiuni. Asa se face ca masinile precum C3 sunt aproape la fel de mari ca Citroen Xsara, model compact la vremea lui. Cei mai de temut rivali ai noului C3 sunt Volkswagen Polo si Opel Corsa, masini care au in spate cinci, respectiv patru generatii. C3 este abia la a doua.

Deloc de neglijat sunt rivalii francezi Peugeot 207 si Renault Clio, dar si apreciatul Ford Fiesta. Pe lista mai figureaza Fiat Grande Punto, Opel Corsa, Seat Ibiza, Skoda Fabia, Nissan Micra, Mitsubishi Colt, Suzuki Swift, Mazda2, Chevrolet Aveo si Toyota Yaris.

Concluzii

Masina din test are un pret de catalog de 16.340 euro, inclusiv TVA, la care se aplica un discount de 2.710 euro. Astfel, C3-ul din imagini ajunge la 13.630 de euro.

Tinand cont de plusurile masinii si de farmecul ei deosebit, acest pret final e mai mult decat corect!

Caracteristici tehnice si specificatii ale modelului testat

Comenteaza despre noul Citroen C3 pe clubcitroen.ro

Lasa un comentariu

avatar
  Subscribe  
Notifica-ma despre